Custom Search

Sunday, January 14, 2007

APA ITU PERNIAGAAN INTERNET?

Sudah tentu kita sering mendengar pernyataan ini. Pernyataan ini juga dikenali perniagaan online atau dalam talian. Selain daripada itu ada juga menamakan perniagaan dotcom.

APA ITU INTERNET?.

Sebelum memasuki ruang niaga Internet, kita perlu tahu apakah ITU Internet? Ini salah satu perkara asas yang perlu di fahami. Internet adalah satu sistem rangkaian jaringan menghubungkan diantara satu komputer-komputer ke komputer-komputer lain berkongsikan TCP/protokol-protokol IP secara global. Perhubungan Internet membolehkan semua pengguna-pengguna mendapatkan maklumat-maklumat yang dikehendaki dengan "KLIK" pada komputer.

PERNIAGAAN INTERNET

Apakah yang anda cari dengan perniagaan Internet? Duit dan pendapatan tambahan, maklumat atau kawan? Ramai mahu mendapatkan pendapatan tambahan. Tapi adakah mereka tahu bagaimana untuk memperolehinya? Timbul berbagai persoalan umpamanya:
  1. Bagaimana saya boleh memulakan perniagaan Internet ini?
  2. Bagaimana untuk mendapatkan pendapatan tambahan dengan Internet?
  3. Apakah itu perniagaan Internet? Saya ragu-ragu untuk berniaga Internet, takut gagal dalam perniagaan?
  4. Saya tidak mempunyai produk, bolihkah saya berniaga Internet?
  5. Bagaimana caranya untuk membuat laman web?
  6. Perlukah saya mempunyai kredit kad untuk membuat belian atau pesanan?
  7. Saya tidak mempunyai komputer, bagaimana saya nak mulakan?
  8. Bagaimana saya bolih mencipta laman web saya?
  9. Saya tidak tahu untuk memasarkan, jadi bagaimana bolih dilaksanakan?
  10. Saya tidak mempunyai modal apa yang perlu saya lakukan?
  11. Bolehkah saya menjalankan perniagaan Internet sepenuh masa?

Perlu di fahami bahawa peluang berniaga Internet ini amat luas kerana ramai
yang telah mendapat faedahnya. Hanya kita perlu memastikan mencapai
peluang sedemikian dengan usaha 100% peratus.


Dapatkan keterangan Sepenuhnya dengan memuat turun PERCUMA

No comments: