Custom Search

Sunday, January 14, 2007

BAHAGIAN 8 :

BAGAIMANA MEMBINA TRAFIK PERCUMA

Anda membina konsep laman web dengan tema yang baik. Macamana anda boleh menyampaikan kepada sasaran supaya mereka tahu dan melawat laman web anda.

Dalam lain perkataan, ini merujuk kepada bagaimana anda ingin memasarkan produk atau perkhidmatan anda supaya meningkatkan trafik.

Apabila trafik bertambah ini secara tidak langsung akan memberi anda pendapatan. Semua perniagaan Internet memerlukan trafik. Terdapat berbagai kaedah mendapatkan trafik ini.

Cara yang boleh menarik trafik pada masa dan kos yang efektif ke laman web anda melalui perlaksanaan tiga strategi seperti :
  1. Trafik Percuma
  2. Trafik Berbayar
  3. Trafik Melalui Hubungan Baik Diantara Lain-Lain Internet Marketer.
Matlamat anda untuk memahirkan diri dalam teknologi Internet dengan empat bahagian proses berikut :
  1. Mengemukakan
  2. Spider Tracking
  3. Senarai Melihat (List-Watching)
  4. Kedudukan Ranking Key Word :

Anda tidak boleh berpeluk tubuh untuk menunggu trafik datang kelaman web. Kena bekerja sedikit untuk mendapat trafik percuma. Sekiranya anda gagal untuk mendapatkan pengunjung kelaman web anda melalui enjin carian, anda akan kerugian besar. Ini kerana anda terpaksa membayar kos tinggi untuk menarik trafik kelaman web anda.

  1. Dengan membuat bayaran untuk menambah trafik kelaman web anda adalah tidak munasabah kerana bergantung kepada niche atau topik anda.... iklan boleh menjadi mahal. Sekiranya anda gagal membayar maka iklan akan berhenti dan anda gagal dalam perniagaan.
  2. Sekiranya anda tidak tahu Pulangan Atas Pelaburan (Return Of Investment (ROI) atau apa nilai sebenarnya pengunjung kepada anda, pengiklan merupakan satu pertaruhan. Ini terutamanya terjadi kepada laman-laman web yang baru.
  3. Pengunjung-pengunjung yang sampai dari kempen-kempen pengiklanan mengiktirafkan hubungan adalah perdagangan semata-mata, maka mereka merasa di tipu. Jadi mereka akan berhati-hati serta teliti dan ini menjadi lebih sukar untuk menukar kepada pelanggan-pelanggan.

Keterangan lanjut dapatkan MUAT TURUN PERCUMA

No comments: