Custom Search

Sunday, January 14, 2007

BAHAGIAN 3 :

BINA TOPIK YANG MENJAMIN KEUNTUNGAN PALING TINGGI

Guna konsep Permintaan (Demand) and Penawaran (Supply) untuk membina senarai induk (master) katakunci (keywords). Tujuan untuk mencari katakunci yang boleh memberi pulangan tinggi bagi laman web anda.

Mahukah laman web berada di senarai kedudukan sepuluh (10) tempat teratas, daripada tempat kedua atau ketiga? Terdapat beribu-ribu peluang perniagaan Internet yang anda boleh tumpukan dengan lebih fokus lagi. Jadi bagaimana untuk mendapatkan pasaran yang betul atau "niche market"?

  1. Pertama kena membuat semakan. Apa yang selalunya dicari oleh pelayar-pelayar Internet. Terdapat beberapa kaedah seperti :
    Wordtracker http://www.wordtracker.com/ --- to give ID untuk AFFILIATE. untuk mencari katakunci yang dicari oleh pelayar-pelayar Internet di Google, Yahoo!, MSN dan AOL.
  2. Overture http://searchmarketing.yahoo.com/rc/srch/ - Mencari katakunci yang anda minat serta mencari laman web mana yang iklankan di Yahoo ada laman web AFFILIATE.
    3 SEOchat.com – Satu laman web yang mengandungi berbagai kaedah dalam mengoptimakan katakunci (keywords) untuk mendapat ranking paling tinggi di enjin carian.


Jadi untuk memulakan, anda bolih menggunakan katakunci tool center seperti
http://searchmarketing.yahoo.com/rc/srch/. Anda bolih membuat carian dari tiga aspek :

  • Permintaan (Demand)
  • Penawaran (Supply)
  • Pemilihan


http://searchmarketing.yahoo.com/rc/srch/... laman web yang mempunyai resource marketing tools untuk di jadikan panduan bagi membina konsep laman anda itu nanti. Antara tools yang disediakan, sebagai contoh:

  • Katakunci Tool Center
  • Pulangan Atas Pelaburan (ROI) Calculator
  • CPM Calculator
  • Views Bid Tool


Keterangan Lanjut Dapatkan Muat Turun PERCUMA

No comments: