Custom Search

Sunday, January 14, 2007

BAHAGIAN 4 :

RANCANGKAN RANGKA MODEL KEWANGAN (MONETIZE) ANDA

Matlamat hari ini… Untuk melebarkan rangka tindakan (blueprint) laman web anda dengan merancang bagaimana untuk menarik minat pelanggan kepada "niche" (konsep laman web anda) bermula dengan model kewangan AFFILIATE.

Konsep laman web yang ideal adalah ianya flesibel untuk penghasilan pendapatan dan perniagaan yang stabil melalui..

Dua sebab utama yang paling sahih …

  • Sesungguhnya pelanggan anda tidak akan bertindak balas atau memberi respons untuk membeli pada mulanya. Mereka akan hanya tertarik kepada tawaran kali kedua.
  • Kunci utama jangan terlalu bergantung kepada satu pendapatan saja seperti umpama menjual semua web hosting. Sebahagiannya boleh dijualkan sebagai menawarkan nama domain, serta mereka laman web untuk orang lain. Dengan pelbagaikan strategi anda akan menambahkan pendapatan dan mengurus perniagaan anda kearah satu destinasi yang menstabilkan perniagaan.

Sekarang adalah masa untuk membina rakan kongsi yang berpontensi. Dapatkan sekurang-kurangnya tiga program AFFILIATE yang fit dengan konsep laman dan katakunci yang profit tinggi. Apa yang perlu anda lakukan adalah dengan menggunakan engin carian untuk memilih program AFFILIATE yang benar-benar bertepatan dengan konsep perniagaan anda. Anda memerlukan rakan kongsi yang berkualiti dan bersesuaian. Anda juga mahu yakin dengan pedagang yang anda wakilkan.


Jadi anda perlu mencari dengan merangka tindakan perniagaan anda. Buat senarai pedagang yang mempunyai program AFFILIATE yang mempunyai beberapa produk yang bersesuaian. Pilih yang terbaik dan kumpulkan mengikut katakunci yang profitnya tinggi.

Keterangan Lanjut Dapatkan MUAT TURUN PERCUMA

No comments: